26 Kasım 2014 Çarşamba

Kur'an Ve İmam Hüseyin ( a.s )

Bİsmillahirrahmanirrahim
Kur'an Ve İmam Hüseyin ( a.s )
Kerbela da Hedef ( Amaç ), İhlas, Canlılık Ve Bilinç
Kerbelada gerçekleşen İmam Hüseyin (a.s) kıyamı ve 1375 yıldır dünyada cevap bulan hak ve özgürlüğün nidası bugün tüm mazlum ve ezilenler tarafından yüksek sesle yankılandırılmaktadır. bu sese nasıl lebbeyk diyebiliriz onun özelliklerini araştırmalıyız Hüseyini olmak farklı bir şeydir.
Bu gün dünya da ekonomiye, askeri güce, istihbarata, özel birim ve teknolojiye emperyal güçlerin verdiği desteğin aksine, İslam bütün bu pilan ve pröjelerin karşısında Allah'a imanı, İhlası, canlılık ve amacı (hedefi) öne çıkararak güçlendirmiştir.
Örnekleri:
Kur'an-ı Kerim cansız ve ruhsuz bir namazın dahi hiç bir önemi olmadığını belirtmektedir.
Kur'an-ı Kerim şöyle buyuruyor:''Münafıklar, Allah'ı kandırmak isterler ve o da onların cezasını verir. Onlar, namaza üşünerek kalkarlar, halk görsün diye kılarlar ve Allah'ı pek azı anarlar ancak.'' Nisa/142

Kur'an-ı Kerim cansız ve ruhsuz verilen yardım (infak)'ların dahi herhangi bir öneminin olmadığını belirtmektedir.
Kur'an-ı Kerim şöyle buyuruyor:''Mal harcayışlarının kabulüne mani olan da ancak onların Allah' ve Peygamberini inkar edip kafir oluşları, namazı, ancak üşene üşene kılışları ve zorla, istemeyerek Allah uğrunda mallarını verişleridir.''Tevbe/ 54
Kur'an-ı Kerim savaş cephesine ruhsuz ve bıkkın gidenleri defalarca ikaz etmiştir.
Kur'an-ı Kerim şöyle buyuruyor:''Ey inananlar, size ne oldu da Allah yolunda savaşa çıkın dendiği zaman olduğunuz yerde mıhlanıp kaldınız. Ahihreti bıraktınız da dünya yaşayışına mı razı oldunuz? Fakat dünya hayatının faydası, ahirete nispetle pek azdır.''Tevbe / 38
Kur'an-ı Keri zorunlu hallerde Allah'a sığmanın bir yararının olmadığını belirtmektedir
Kur'an-ı Kerim şöyle buyuruyor:''Gemiye bindiler mi din hususunda yanlız onu tanıyarak ihlasla Allah'ı çağırırlar, fakat onları karaya çıkarıp da kurtardık mı o zaman derhal şirk koşarlar.''Ankebut / 65
Tehlike anında iman etmek Firavun İmanına benzer, çünkü deniz de boğulduğu an Şöyle dedi:''Fakat şimdi mi? Halbuki bundan evvel isyan etmiştin, bozgunculardan olmuştun.''Yunus / 91
Kerbela da ruh canlılığı vardır, İmam Hüseyin (a.s) şöyle buyuruyor: ''Ölüm kızların boynunda ki gerdanlığa benzer'' İmam Hasan'ın (a.s) 13 yaşındaki oğlu Kerbela kahraman ve yiğit genci Hz. Kasım (a.s) şöyle buyuruyor:''Ölüm benim için baldan daha tatlıdır'' İmam Hüseyin'in (a.s) eşsiz, vefakar ve yiğit yarenleri şöyle diyorlardı: ''Ey Zehra'nın oğlu Mevla Hüseyin can eğer defalarca öldürülüp dirilir ve tekrar öldürülürsek yinede senden vaz geçmeyeceğiz''
Canlı bir İman, rıza ve teslimiyetten daha üstündür. çünkü İman canlılığı yol gösterici, önder, amaç ve hedeftir. Cansız bir İman ise güvenden yoksundur.
Amaç Ve Hedef
İslam insanın düşünce, hedef ve amacına özel ilgi göstermektedir. Öreneğin aç fakirlere yapılan yardım ihlas ile yapılmaz ve İlahi amacın dışında verilirse hiç bir önem ve değer taşımaz.
Kur'an-ı Kerim surelerinden bitanesi Abasa suresidir. Bu surenin ilk on ayeti Hz. Resülullah (s.a.a) bir mecliste bulunurken bir A'ma (kör) içeri girdiğinde orada bulunanlar tarafından yüzlerini ekşiterek horlamış bir vaziyette kendilerini kenara çekerek o A'ma ve bunların bu tavırlarından dolayı tenkit eden ayetleri gönderiyor, ve yüz ekşitmenin çok kötü bir şey olduğunu belirterek, İnsanın, insani değerlerine önem verdiğini belirtmektedir.
İmam Hüseyin'in (a.s) hedefi, riyaset, makam ve dünya malı için değildi, İmam Hüseyin (a.s) amacı ceddi Resülullah'ın (s.a.a) ümmetini islah etmek için kıyam etmiştir. İmam Hüseyin (a.s) Allah'la muamele yapmıştır. İmam Hüseyin'in (a.s) küçücük kızı Ümeyye oğulalrının sarayının önünde şöyle haykırıyordu: ''Şen taneleri sayısı kadar Allah'a şükürler olsun'' Hz Zeynep (s.a) buyuruyor:''Kerbelada güzellikten başka hiçbir şey görmedim'' Eğer amaç ve hedef Allah'tan başka birşey olsaydı dövünme, zaaflık, naşükür ve hayıflanmalar kendilerinde baş gösterir ve rahatsızlık duyarlardı.
İslam; düşman karşısında güçlü olunmasını ve bilinç (ilim) kazanılmasını istemektedir. ''Ku'an-ı Kerim şöyle buyuruyor:''Allah düşmanlariyle size düşman olanları ve bunlardan başka sizin bilmedğiniz, fakat Alah'ın bildiği düşmanları korkutmak için onlara karşı kullanmak üzere gücünüz yettiği kadar kuvvet ve besili at hazırlayın. Allah yolunda ne harcarsanız size karşılığı tamamiyle dönecektir ve asla zulme uğramayacaksınız.''Anfal / 60
'' İyilik etmek ve kötülükten sakınmak hususunda birbirinize yardım edin, suç işlemek ve düşmanlık etmek için yardımlaşmayın ve Allah'tan sakının, şüphe yok ki Allah'ın cezası, çok şiddetlidir.''Maide / 2
Biliç (İlim)'li Olmak
Bugün pilotlar uçaklarla önlerine gelen yerlere bomba yağdırıyorlar, hangi amaç ve hedef doğrultusunda olduğunu bilmiyorlar. Ne için ? ve Neden bombalıyorlar?
İmam Hüseyin'in (a.s) ashabı ve yarenleri kerbelada ne yaptıklarını bilen bilinçli şahsiyetlerdi. Özellikle Mekkeden çıkıştan itibaren bu yolculuğun maddi ve dünyevi bir getirisi, hatta artık geri dönüşü olmayan bir yol olduğunu ve  bu yolu kendilerinin özgür, bilinç, ihlas ve aşk ile  seçtiklerini biliyorlardı.
Bilinçli olmanın yararı; Kur'an-ı Kerim şöyle buyuruyor: ''Peygambere indirileni duydular mı gerçeği tanıdıklarından görürsün ki gözleri yaşla dolar da taşar. Derler ki: Rabbimiz, inandık biz, bizi gerçeğe tanık olanlardan et.'' Maide /  83
Kendisine yakin ve güven gelen insan yaptığı işlerde tereddüte düşmez. Hz. Zeybeb-i Kubra (s.a) gibi. Hz. Zeyneb Mel'un Yezid'e karşı yaptığı konuşmasında şöyle buyurdu: '' Sen benim yanımda küçük ve çok değersiz bir yaratıksın.''
Evet insan tanımayı marifet ve yakinle bulabilirse pişkin ve yetişkin olur, pişip yetişen ise hiçbir zaman ham olamaz, ama insan söylem, görsel ve hisleriyle devam ederse tereddüte düşmesi kaçınılmazdır.
Kur'an-ı Kerim de imanın esası söz konusudur. İnsanların İman etmesi basit birşeydir. Kur'an-ı Kerim şöyle buyuruyor: ''Ve insanların, bölük bölük, Allah dinine girdiğini gördün mü'' Nasr /2
Fakat imanın kalbe yerleşmesi veya yerleştirilmesi çok zordur: Kur'an-ı Kerim şöyle buyuruyor:''Bedeviler, inandık dediler; de ki. İnanmadınız ve fakat Müslüman olduk deyin ve inanç, henüz gönüllerinize girmedi sizin ve Allah'a ve Peygamberine itaat ederseniz yaptığınız iyliklerin sevabından hiçbir şey eksilmez, şüphe yok ki Allah, suçları örter, rahimdir.'' Hucurat / 14
İmam Ali'nin (a.s) yarenleri her şeyi görüp kabullenip her şeyi tebrik etmelerine rağmen yinde İmamı yanlız bırakıp terk etiler. Çünkü iman tam anlamıyla kalplerine girmemişti. Dini kabul edenle, kendilerini dine kabul ettirenlerin arasındaki fark budur.
Dolayısıyla Kerbelada İmam Hüseyin'i (a.s) kabul edenlerle terk edenlerin arasındaki fark işte buydu. Çünkü imanı kalplerinde yaşatan azınlık gurup ile imandan yoksun çoğunluk herşeyi kayıp ettiler.
Aallah bizleri İmam Hüseyin'in (a.s) hedefinde ayakalrı sağlam basan ve zamanın yezid gibi zalim saltanatların karşısında direnen ve mücadele eden yarenlerinden karar versin inş.
Vesselamun Aleykum Varehmetullahi Ve Barekatuh-u
Ellahumme Aciil Liveliyyike-l Fereceh-u
Tevekkül EROL
10,11,2014




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder