Bİsmillahirrahmanirrahim
Kur'an Ve İmam Hüseyin ( a.s )
Kerbela da Hedef ( Amaç ), İhlas, Canlılık Ve Bilinç
Kerbelada gerçekleşen İmam Hüseyin (a.s) kıyamı
ve 1375 yıldır dünyada cevap bulan hak ve özgürlüğün nidası bugün tüm mazlum ve
ezilenler tarafından yüksek sesle yankılandırılmaktadır. bu sese nasıl lebbeyk
diyebiliriz onun özelliklerini araştırmalıyız Hüseyini olmak farklı bir şeydir.
Bu gün dünya da ekonomiye, askeri güce,
istihbarata, özel birim ve teknolojiye emperyal güçlerin verdiği desteğin
aksine, İslam bütün bu pilan ve pröjelerin karşısında Allah'a imanı, İhlası,
canlılık ve amacı (hedefi) öne çıkararak güçlendirmiştir.
Örnekleri:
Kur'an-ı Kerim cansız ve ruhsuz bir namazın dahi
hiç bir önemi olmadığını belirtmektedir.
Kur'an-ı Kerim şöyle buyuruyor:''Münafıklar,
Allah'ı kandırmak isterler ve o da onların cezasını verir. Onlar, namaza
üşünerek kalkarlar, halk görsün diye kılarlar ve Allah'ı pek azı anarlar
ancak.'' Nisa/142
Kur'an-ı Kerim cansız ve ruhsuz verilen yardım
(infak)'ların dahi herhangi bir öneminin olmadığını belirtmektedir.
Kur'an-ı Kerim şöyle buyuruyor:''Mal
harcayışlarının kabulüne mani olan da ancak onların Allah' ve Peygamberini
inkar edip kafir oluşları, namazı, ancak üşene üşene kılışları ve zorla,
istemeyerek Allah uğrunda mallarını verişleridir.''Tevbe/ 54
Kur'an-ı Kerim savaş cephesine ruhsuz ve bıkkın
gidenleri defalarca ikaz etmiştir.
Kur'an-ı Kerim şöyle buyuruyor:''Ey
inananlar, size ne oldu da Allah yolunda savaşa çıkın dendiği zaman olduğunuz
yerde mıhlanıp kaldınız. Ahihreti bıraktınız da dünya yaşayışına mı razı
oldunuz? Fakat dünya hayatının faydası, ahirete nispetle pek azdır.''Tevbe / 38
Kur'an-ı Keri zorunlu hallerde Allah'a sığmanın
bir yararının olmadığını belirtmektedir
Kur'an-ı Kerim şöyle buyuruyor:''Gemiye
bindiler mi din hususunda yanlız onu tanıyarak ihlasla Allah'ı çağırırlar,
fakat onları karaya çıkarıp da kurtardık mı o zaman derhal şirk
koşarlar.''Ankebut / 65
Tehlike anında iman etmek Firavun İmanına benzer,
çünkü deniz de boğulduğu an Şöyle dedi:''Fakat şimdi mi? Halbuki bundan
evvel isyan etmiştin, bozgunculardan olmuştun.''Yunus / 91
Kerbela da ruh canlılığı vardır, İmam Hüseyin
(a.s) şöyle buyuruyor: ''Ölüm kızların boynunda ki gerdanlığa benzer'' İmam
Hasan'ın (a.s) 13 yaşındaki oğlu Kerbela kahraman ve yiğit genci Hz. Kasım
(a.s) şöyle buyuruyor:''Ölüm benim için baldan daha tatlıdır'' İmam
Hüseyin'in (a.s) eşsiz, vefakar ve yiğit yarenleri şöyle diyorlardı: ''Ey
Zehra'nın oğlu Mevla Hüseyin can eğer defalarca öldürülüp dirilir ve tekrar öldürülürsek
yinede senden vaz geçmeyeceğiz''
Canlı bir İman, rıza ve teslimiyetten daha
üstündür. çünkü İman canlılığı yol gösterici, önder, amaç ve hedeftir. Cansız
bir İman ise güvenden yoksundur.
Amaç Ve Hedef
İslam insanın düşünce, hedef ve amacına özel ilgi
göstermektedir. Öreneğin aç fakirlere yapılan yardım ihlas ile yapılmaz ve
İlahi amacın dışında verilirse hiç bir önem ve değer taşımaz.
Kur'an-ı Kerim surelerinden bitanesi Abasa
suresidir. Bu surenin ilk on ayeti Hz. Resülullah (s.a.a) bir mecliste
bulunurken bir A'ma (kör) içeri girdiğinde orada bulunanlar tarafından
yüzlerini ekşiterek horlamış bir vaziyette kendilerini kenara çekerek o A'ma ve
bunların bu tavırlarından dolayı tenkit eden ayetleri gönderiyor, ve yüz
ekşitmenin çok kötü bir şey olduğunu belirterek, İnsanın, insani değerlerine
önem verdiğini belirtmektedir.
İmam Hüseyin'in (a.s) hedefi, riyaset, makam ve
dünya malı için değildi, İmam Hüseyin (a.s) amacı ceddi Resülullah'ın (s.a.a)
ümmetini islah etmek için kıyam etmiştir. İmam Hüseyin (a.s) Allah'la muamele
yapmıştır. İmam Hüseyin'in (a.s) küçücük kızı Ümeyye oğulalrının sarayının
önünde şöyle haykırıyordu: ''Şen taneleri sayısı kadar Allah'a şükürler
olsun'' Hz Zeynep (s.a) buyuruyor:''Kerbelada güzellikten başka hiçbir
şey görmedim'' Eğer amaç ve hedef Allah'tan başka birşey olsaydı dövünme,
zaaflık, naşükür ve hayıflanmalar kendilerinde baş gösterir ve rahatsızlık
duyarlardı.
İslam; düşman karşısında güçlü olunmasını ve
bilinç (ilim) kazanılmasını istemektedir. ''Ku'an-ı Kerim şöyle
buyuruyor:''Allah düşmanlariyle size düşman olanları ve bunlardan başka sizin
bilmedğiniz, fakat Alah'ın bildiği düşmanları korkutmak için onlara karşı
kullanmak üzere gücünüz yettiği kadar kuvvet ve besili at hazırlayın. Allah
yolunda ne harcarsanız size karşılığı tamamiyle dönecektir ve asla zulme
uğramayacaksınız.''Anfal / 60
'' İyilik etmek ve kötülükten sakınmak hususunda
birbirinize yardım edin, suç işlemek ve düşmanlık etmek için yardımlaşmayın ve
Allah'tan sakının, şüphe yok ki Allah'ın cezası, çok şiddetlidir.''Maide / 2
Biliç (İlim)'li Olmak
Bugün pilotlar uçaklarla önlerine gelen yerlere
bomba yağdırıyorlar, hangi amaç ve hedef doğrultusunda olduğunu bilmiyorlar. Ne
için ? ve Neden bombalıyorlar?
İmam Hüseyin'in (a.s) ashabı ve yarenleri kerbelada
ne yaptıklarını bilen bilinçli şahsiyetlerdi. Özellikle Mekkeden çıkıştan
itibaren bu yolculuğun maddi ve dünyevi bir getirisi, hatta artık geri dönüşü
olmayan bir yol olduğunu ve bu yolu
kendilerinin özgür, bilinç, ihlas ve aşk ile
seçtiklerini biliyorlardı.
Bilinçli olmanın yararı; Kur'an-ı Kerim şöyle
buyuruyor: ''Peygambere indirileni duydular mı gerçeği tanıdıklarından
görürsün ki gözleri yaşla dolar da taşar. Derler ki: Rabbimiz, inandık biz,
bizi gerçeğe tanık olanlardan et.'' Maide /
83
Kendisine yakin ve güven gelen insan yaptığı
işlerde tereddüte düşmez. Hz. Zeybeb-i Kubra (s.a) gibi. Hz. Zeyneb Mel'un
Yezid'e karşı yaptığı konuşmasında şöyle buyurdu: '' Sen benim yanımda küçük
ve çok değersiz bir yaratıksın.''
Evet insan tanımayı marifet ve yakinle
bulabilirse pişkin ve yetişkin olur, pişip yetişen ise hiçbir zaman ham olamaz,
ama insan söylem, görsel ve hisleriyle devam ederse tereddüte düşmesi
kaçınılmazdır.
Kur'an-ı Kerim de imanın esası söz konusudur.
İnsanların İman etmesi basit birşeydir. Kur'an-ı Kerim şöyle buyuruyor:
''Ve insanların, bölük bölük, Allah dinine girdiğini gördün mü'' Nasr /2
Fakat imanın kalbe yerleşmesi veya
yerleştirilmesi çok zordur: Kur'an-ı Kerim şöyle buyuruyor:''Bedeviler,
inandık dediler; de ki. İnanmadınız ve fakat Müslüman olduk deyin ve inanç,
henüz gönüllerinize girmedi sizin ve Allah'a ve Peygamberine itaat ederseniz
yaptığınız iyliklerin sevabından hiçbir şey eksilmez, şüphe yok ki Allah,
suçları örter, rahimdir.'' Hucurat / 14
İmam Ali'nin (a.s) yarenleri her şeyi görüp
kabullenip her şeyi tebrik etmelerine rağmen yinde İmamı yanlız bırakıp terk
etiler. Çünkü iman tam anlamıyla kalplerine girmemişti. Dini kabul edenle,
kendilerini dine kabul ettirenlerin arasındaki fark budur.
Dolayısıyla Kerbelada İmam Hüseyin'i (a.s) kabul
edenlerle terk edenlerin arasındaki fark işte buydu. Çünkü imanı kalplerinde
yaşatan azınlık gurup ile imandan yoksun çoğunluk herşeyi kayıp ettiler.
Aallah bizleri İmam Hüseyin'in (a.s) hedefinde
ayakalrı sağlam basan ve zamanın yezid gibi zalim saltanatların karşısında
direnen ve mücadele eden yarenlerinden karar versin inş.
Vesselamun Aleykum Varehmetullahi Ve Barekatuh-u
Ellahumme Aciil Liveliyyike-l Fereceh-u
Tevekkül EROL
10,11,2014
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder